Технології

Додаток Metaverse виявився небезпечним для дітей та підлітків

Дар'я Подхалюзіна

Metaverse

Дослідники попередили про небезпеку додатків віртуального простору Metaverse для неповнолітніх.

Дослідниця, яка видавала себе за 13-річну дівчинку в додатку VRChat, стала свідком докучань, епізодів сексуального характеру, расистських образ та загрози зґвалтування, передає ВВС.

Повідомляється, що дослідниця ВВС під виглядом 13-річної дівчинки завітала до кімнат віртуальної реальності, де аватари імітували секс.

Їй показували секс-іграшки та презервативи, до неї підходили численні дорослі чоловіки.

Зазначається, що метавсесвіт - це назва, дана іграм, до яких отримують доступ люди, які мають гарнітури віртуальної реальності.

Технологія, яка раніше обмежувалася іграми, може бути адаптована для використання в багатьох інших сферах - від роботи до ігор, від концертів до походів у кіно.

Марк Цукерберг вважає, що це може бути майбутнє Інтернету — настільки, що нещодавно він перейменував Facebook у Meta, і компанія інвестувала мільярди у розробку гарнітури Oculus Quest.

Вважається, що ця гарнітура, перейменована на Meta Quest, займає до 75% ринку.

Це була одна з таких гарнітур, яку дослідниця BBC News використала для вивчення програми та частини метавсесвіту.

Програма під назвою VRChat є віртуальною онлайн-платформою, яку користувачі можуть досліджувати за допомогою 3D-аватарів.

Хоча вона зроблена не Facebook, її можна завантажити з магазину програм на гарнітуру Facebook Meta Quest без перевірки віку - єдиною вимогою є обліковий запис Facebook.

Дослідник BBC News створив підроблений профіль для налаштування свого облікового запису, і його справжня особа не була перевірена.

Усередині VRChat є кімнати, де користувачі можуть зустрічатися: деякі безневинні та звичайні - наприклад, ресторан McDonald's - але є, анпрімер, і стриптиз-клуби.

Зазначається, що у додатку діти вільно спілкуються з дорослими.

Повідомляється, що дослідниця дізналася від інших користувачів, що аватари можуть "роздягатися та творити неймовірні речі".

Після розслідування, Національне товариство із запобігання жорстокому поводженню з дітьми (NSPCC) заявило, що покращення онлайн-безпеки є невідкладним завданням.

Берроуз із NSPCC сказав, що те, що було виявлено, є "екстраординарним".

"Діти зазнають абсолютно недоречного, справді неймовірно шкідливого досвіду", - сказав він.

Він вважає, що технологічні компанії мало чому навчилися на помилках, допущених у соціальних мережах першого покоління.

"Це продукт, який небезпечний за своєю конструкцією через недогляд і зневагу. Ми бачимо, що продукти випускаються без будь-яких натяків на безпеку", - сказав він.

У Meta кажуть, що у них є інструменти, які дозволяють гравцям блокувати інших користувачів, і вони прагнуть покращити безпеку, "оскільки дізнаються, як люди взаємодіють у цих просторах".

BBC News також поговорила з учасником кампанії безпеки, який кілька місяців вивчав VRChat і тепер публікує свої відео на YouTube.

Він розмовляв з дітьми, які кажуть, що на платформі їх намагалися доглядати і змушували брати участь у віртуальному сексі.

Учасник кампанії з безпеки пояснив, що оскільки віртуальна реальність є настільки іммерсивною, дітям фактично доводиться відігравати сексуальні рухи.

“Я був здивований, як ти повністю поринаєш у простір. Я знову почала почуватися дитиною. Тому, коли дорослі чоловіки запитували, чому я не навчаюсь у школі, і заохочували мене займатися сексом у віртуальній реальності, це викликало ще більшу занепокоєння", - зазначив він.

Учасник додав, що VRChat безперечно більше був схожим на ігровий майданчик для дорослих, ніж для дітей.

"Багато кімнат були відверто сексуалізовані в рожевому неоні, схожому на те, що ви можете побачити в кварталі червоних ліхтарів в Амстердамі або в більш схудлих частинах лондонського Сохо вночі. Усередині було виставлено секс-іграшки", - підкреслив він.

Він також повідомив, що в кімнатах були персонажі, що імітують статеві акти на підлозі великими групами, які розмовляють один з одним, як діти, які грають у ролі дорослих пар.

Наголошується, що цією ситуацією також стурбовані люди, чия робота полягає у спостереженні за розвитком подій у віртуальній реальності.

Кетрін Аллен керує консалтинговою компанією Limina Immersive і зараз пише звіт про віртуальну реальність для Інженерно-технологічного інституту.

Вона каже, що її дослідницька група знайшла багато своїх досвідів у віртуальній реальності "кумедними і сюрреалістичними", але інші були "досить травмуючими і тривожними".

Вона описала один випадок у додатку, що належить Meta, де вона зіштовхнулася із семирічної дівчинкою.

Група чоловіків оточила їх обох і жартувала про зґвалтування.

Аллен сказала, що їй довелося встати між чоловіками та дитиною, щоб захистити її.

Зазначається, що VRChat повідомив, що "завзято працює над тим, щоб зробити себе безпечним та гостинним місцем для всіх".

У повідомленні компанії йдеться, що "на платформі немає місця хижацькій та токсичній поведінці".

"Ми хочемо, щоб усі, хто використовує наші продукти, мали хороший досвід і легко знаходили інструменти, які можуть допомогти у подібних ситуаціях, щоб ми могли досліджувати та вживати заходів", - зазначив менеджер з продуктів Meta Білл Стіллвелл.

"Для кросплатформових додатків… ми надаємо інструменти, які дозволяють гравцям повідомляти про користувачів та блокувати їх. Ми продовжимо вносити покращення у міру того, як дізнаємося більше про те, як люди взаємодіють у цих просторах", - додав він.

Благодійні організації радять батькам перевіряти, які програми використовують їхні діти на гарнітурах віртуальної реальності, і, наскільки це можливо, випробувати їх у собі, щоб оцінити, чи безпечні вони.

Багато програм дозволяють користувачам одночасно "транслювати" свій досвід на телефон або ноутбук, тому батько може спостерігати за тим, що відбувається, в той же час, коли їхня дитина грає.