Вчені змогли імітувати відчуття ваги предметів у віртуальній реальності
Японські та французькі інженери розповіли, як наше сприйняття ваги віртуальних предметів змінюється за допомогою вібрації.
Науковці провели ряд досліджень, які допомогли добровольцям відчути вагу віртуальних предметів за допомогою використання спеціаильних браслетів на зап'ястях, що посилили візуальні відчуття та натомість послабили соматосенсорні.
Робота вчених називається "Використання вібрації сухожиль для розширення псевдогаптичного відчуття у віртуальній реальності", вона була опублікована на arXiv та прийнята до публікації в IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics.
20 добровольцям запропонували поносити різні предмети не лише в навушниках та окулярах Oculus Quest 2, а і у вібробраслетах на зап'ястях та ліктях із частотою вібрації у 80 герц. Команда інженерів хотіла дослідити, як можна "обманути" соматосенсорну систему користувачів пристроїв віртуальної реальності, яка зазвичай не дає можливості передати фізичний контакт з предметами, а зокрема їхню вагу.
Положення браслетів змінювали залежно від того, чи створювала вібрація учасникам ілюзію руху руки. І з'ясувалося, що поєднуючи вібрацію та візуальне сприйняття предмета у руках у віртуальній реальності, розрив між реальним і візуальним рухом збільшився, а отже увага учасників концентрувалася більше на візуальному, а соматосенсорне відійшло на задній план. Якщо предмет рухається повільніше, то він важчий, та навпаки.
Таким чином, згідно з результатами експериментів, лише візуальні ефекти віртуальної ваги дають можливість відчути всього чотири рівні ваги, у той час як поєднання з вібрацією збільшує цей діапазон до семи та забезпечити краще сприйняття речей у віртуальній реальності.
Раніше: У Києві презентували естонського робота, який може вивозити поранених з-під обстрілів (відео)
Бажаєте отримувати найактуальніші новини про війну та події в Україні – підписуйтесь на наш телеграм канал!